SMA Omvormer

Bij de montage van de zonnepanelen maken onze techniekers een verbinding tussen de omvormer en het lokale netwerk, dit om uw opbrengstgrafieken van uw installatie te kunnen raadplegen.

Soms kan deze verbinding verbroken worden door een aantal redenen: uw router vervangen, overgeschakeld naar een andere provider telenet of proximus, een slechte internetverbinding,…

Hierdoor kan het zijn dat uw grafieken niet meer zichtbaar zijn. Dit wil niet zeggen dat uw omvormer ondertussen niet meer aan het produceren is, dit kan u controleren aan de hand van de groene indicatieled op de omvormer.

Hieronder kunnen jullie een instructiehandleiding met bijhorende video’s terugvinden hoe jullie deze verbinding kunnen herstellen:

https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-monitoring/communicatie-herstellen.html

https://www.youtube.com/playlist?list=PLoiOll7F4i-9dVdUqhd76hefZlKCJ0q59

Lukt dit niet, dan kan u steeds beroep doen op één van onze servicetechniekers die dan langskomt om deze verbinding opnieuw tot stand te brengen. Weet wel dat dit een betalende service interventie is. Het goed functioneren en energie produceren van de installatie valt onder de verantwoordelijkheid van Solar Constructs, het onderhouden van een goede connectie met het internet valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.

Wij rekenen hiervoor een forfaitaire kost aan van 100 euro binnen een straal van 20 km, indien verder wordt er een kilometervergoeding aangerekend van 0,35 euro per kilometer.

 

Indien u onderstaand formulier invult, en akkoord gaat met de voorwaarden, wordt u gecontacteerd om een interventie in te plannen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.